Friday, November 8, 2013

Terkini.

Assalam & hi,

Salam Jumaat kalian.

Hudamani dah nak masuk 20 bulan Nov ni.
Dah boleh sebut DUCK,duckduckduckduck...
Kadang-kadang Mama,Miiiiiii,Mak, n sometime...MaMak!!
Kuat betul menjerit.utk dptkan perhatian mungkin.
Tp ape2 jua perkataan mesti ada this word..PA..bila suoh ckp mama, PA MAMA. boleh!?




Saya? Sudah ade hobi baru.
Lepas Zul belikan mesin jahit,mula menjinakkan diri menjahit.bantailah asalkan nampak ghuper.
Percubaan pertama.jahit sarung bantal yg sebelum tu just jahit tangan.
Then mencuba pula jahit langsir.Alhamdulillah walaupun jahit lurus je pon.Tetap bangga sbb xpernah2 menjahit.
Tapi amek mase la sbb sy budak baru belajar.
Try gak buat peplum Hudamani.menjadi, tp belum pakaikan lg.hihi.
Seluar tido pon percubaan yg hebat.haha.[eleh org lain mcm2 dah jahit.tu pon nk heboh]
hihi..pada saya itu 1 permulaan yg baik sbb hanya belajar melalui internet (google,youtube)
bagi saya yg berkeluarga sederhana, menjahit ni boleh mengurangkan sikit perbelanjaan kami. yelah baju budak kan mhl.kalo setakat anak kami yg sekejap je membesar, jahit jelah seluar tu.selain boleh tambah skill, ape guna mesin jahit tu kan.

Alhamdulillah Zul ok je,dia lagi suke.mcm2 dia suruh alter.suar,baju kje.
Hihi..best la.dlu mase kecik2, jiran seblah umah tukang jahit.tp dia jahit sambilan je mulanya.
maybe slalu sgt tgk dia menjahit, bila Hudamani 4bln,minat menjahit tu mcm merasuki diri.hihi.
Hah dah melalut dah ni.ok la.nnti kita cerita lg ea.

Assalam.

1 comment:

  1. Aty pon rase nk beli mesen jahit..senang nnti jahit lngsir sndiri..:)

    ReplyDelete