Thursday, March 1, 2012

kaki mengembang ..

heeuhhhh..!!!
start 29weeks lg kakiku dah mula menunjukkan kebengkakkannya.
tp still leh travel smpai ke Perak, sanggupkan? ^_^
ade yg ckp 3kali surut kaki ni, branak lah..!!
betul ke ek?


tp yg pastinye jari jemari tgn n kaki mmg dah bengkak habis, 
sampaikan nk genggam tgn pon dah xboleh.sakit sgt.
kaki jgn ckp lah, nk jln pon dh xlrt. nk turun tangge pon azab gk.


nk buat cmne kan, ni lah mengandung. 
rase perit, tp ni la yg  membahagiakan, pas branak xdpt nk rase sume ni.
aku redha, berserah padaMu.
demi mu anakku.ibu akan lakukan ape sahaje, sanggup berjalan gagahkan diri~


bermacam cara nk atasi bengkak ni, antara yg ku lakukan
 - tido tinggikan kaki.alaslah dengan bantal
 - rendam dengan air dingin
 - banyakkan berjalan (tp bile dah brjalan rase mcm bertambah bengkak pon ade gk)
 - tidur mengiring ke kiri untuk mengurangkan tekanan saraf
 - minum air secukupnya.


p/s : gagahkan gk kaki ni utk berjalan.







4 comments:

  1. saye pon kaki dah bengkak-masuk 8 bulan ritu..tapi yg pelik nyer..biler banyak jalan die surut..biler duduk2 kat opis lame2 die bengkak..huhu...jadi selalu bengkak sebab banyak duduk dari berjalan sekarang..;)

    ReplyDelete
  2. itu kire ok lg dr saye.duduk bengkak x berjalan pon bengkak. lg2 time nk bgun pagi:)

    ReplyDelete
  3. klu duk opis, mmg kaki bengkak mcm ke hape...tp bile weekend, berjalan ke sane ke mari, kaki ok je...hihi...

    ReplyDelete
  4. wawa: tula psl.kaki ni dah mule surut dah.td still skit2 bile nk berjalan.tp lya gghkan jer diri.

    ReplyDelete